Om Moje byförening

Föreningen

Moje byförening är en ideell förening vars syfte är att förvalta och utveckla byns gemensamma mark, hus och ägodelar och även aktivt bidra till Mojesjöns välmående. Föreningen vänder sig till personer i alla åldrar och har som särskild målsättning att öka samhörigheten i Moje by.

Exempel på uppgifter vi hanterar: Städning och underhåll av badstränderna vid norra och södra Moje samt de närliggande dassen. Skötsel och underhåll av bystugan samt den lilla lekplatsen i södra Moje. Majstångsresning med spelmän, sång, dans, fiskdamm, försäljning av fika och lotter, spiktävling mm.

Föreningens inkomster baseras främst på medlemsavgifter och inkomster i samband med midsommarfirandet och andra aktiviteter. Vill du stödja vårat arbete med att ta hand om badstränder, bystuga samt midsommarfirande? Swisha gärna till nr 123 286 1276.

Styrelsemedlemmar

Ordförande: Sofie Grop

Sekreterare: Maria Eberhardsson

Kassör: Rose-Marie Ågren

Styrelseledamöter: Per Liss, Margareta Marjeta, Sofie Grop, Roberts Ström, Yvonne Åkermark

Suppleant: Magnus Giers och Joachim Eresjö

Revisorer: Mikael Swärd, Tomas Grop

Valberedning: Peter Lissbackas och Johan Masgård

Mötesprotokoll, verksamhetsplaner, årsberättelser mm

Länkar till årsmötesanteckningar m.m. finner du här. Vill du ha mötesprotokoll från ordinarie föreningsmöten kontakta mojebyforening@gmail.com.